Reklamy na stronie WWW

Tylu ilu jest zwolenników reklam w sieci, tyle samo jest ich przeciwników. Form reklamowych wciąż przybywa, są one coraz bardziej inteligentne i dopasowane do realiów marketingu internetowego przez co nie szpecą witryn www, ani też nie są tak nachalne jak znane pop up’y.

Najwięcej reklam znajduje się w serwisach najbardziej popularnych jak również w serwisach darmowych, które muszą na siebie zarabiać, by mogły oferować swoje usługi bezpłatnie. Tworząc własną profesjonalną stronę www możemy wybrać, czy chcemy publikować reklamy, czy tez absolutnie nie widzimy dla nich miejsca w przestrzeni naszej witryny.

Wiele stron w internecie spotkać można bez reklam, jak i z reklamami. O ile firmowe strony www najczęściej publikują autoreklamy lub promują banery partnerów biznesowych, to w przypadku serwisów informacyjnych, witryn promujących koncerty, wycieczki, wydarzenia reklamy stanowią ważny składnik witryny.

profesjonalne strony internetowe

Projektowanie stron www z reklamami nie odbiega od projektów innych serwisów. Warto jednak pamiętać iż każda reklama wpływa na umniejszenie czytelności witryny, nie rzadko podrażnia użytkownika, rozprasza i powoduje opóźnienie w wyświetleniu się witryny, zwłaszcza na słabszych łączach internetowych.

Ilość reklam może wpływać na poprawność wyświetlania się na urządzeniach mobilnych. Często wyskakujące okienka z reklamą są denerwującym elementem strony, z czym trzeba się liczyć. Z drugiej strony na umieszczeniu reklam na stronie można co nieco zarobić.

Z tej możliwości korzystają przede wszystkim blogerzy, którzy prowadząc hobbystycznie bloga mającego tysiące czytelników. Płatność za wyświetlenia jak i za kliki jest znikoma, jednakże przy dużej ilości czytelników może uzbierać się pokaźna suma.

O wiele lepszym sposobem na dorobienie sobie jest lokowanie produktu, niemniej to propozycja dla blogerów, a nie dla posiadaczy stron firmowych. Nie rzadko korzystając z darmowego serwera lub domeny musimy zgodzić się na reklamy na stronie. Nie są one nad wyraz uciążliwe, jednak winno się to uwzględnić na etapie jakim jest projektowanie stron. Doceniając wartość marketingu online warto jest zapoznać się z możliwościami reklamodawcy jak i reklamobiorcy, bowiem własną stronę także wypada wypromować.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *