Zaginiona przesyłka kurierska – co zrobić?

Brakująca lub zagubiona paczka to prawdziwy koszmar dla każdego, kto wysyła różnego rodzaju rzeczy. Chociaż jest to raczej rzadki incydent, musisz wiedzieć, co zrobić, aby uniknąć zaginięcia przesyłki.

Zaginiona przesyłka kurierska

Ważne jest, aby regularnie sprawdzać system śledzenia pod kątem nieprawidłowości w dostawie. System śledzenia jest aktualizowany za każdym razem, gdy paczka dociera do innego magazynu lub gdy pojawiają się trudności podczas dostawy. Jeśli status w systemie śledzenia pozostaje taki sam przez ponad 48 godzin lub jeśli paczka nie jest śledzona, ważne jest, aby jak najszybciej powiadomić firmę kurierską o zaistniałej sytuacji. Tylko wtedy taka firma będzie mogła nam pomóc. Obowiązkiem klienta jest regularne sprawdzanie systemu śledzenia i sprawdzanie nieprawidłowości. Ze względu na dużą liczbę paczek, którymi należy się zająć, firmy kurierskie nie mają czasu, aby analizować każdej przesyłki oddzielnie. Czasami informacje w systemie śledzenia mogą być niedokładne. Na przykład paczka może być oznaczona jako „dostarczona”, zanim klient ją otrzyma. Wiele osób zastanawia się co ma robić jeśli przesyłka naprawdę zaginęła. Jeśli uważasz, że Twoja paczka została utracona, musisz poinformować firmę kurierską. Możesz to zrobić telefonicznie lub poprzez stronę internetową.

Jak odnaleźć przesyłkę kurierską?

Podczas gdy firma próbuje dowiedzieć się, gdzie jest twoja paczka, ważne jest, aby zachować spokój. Twoja paczka na pewno wcześniej lub później się znajdzie. Podaj wszystkie szczegóły dotyczące paczki, takie jak numer przesyłki, kolor i kształt paczki, zawartość i inne istotne informacje. Po przesłaniu wszystkich niezbędnych informacji do firmy rozpocznie się proces dochodzenia. Zazwyczaj zajmuje to kilka dni. Czas jest różny w zależności od tego, czy została wykorzystana usługa wysyłki krajowej czy międzynarodowej. Powinieneś również sprawdzić szczegóły płatności, aby uzyskać wskazówki, co mogło się wydarzyć. Sprawdź, czy wszystkie szczegóły płatności były prawidłowe i zapytaj firmę, czy płatność się powiodła. Zaginiona lub zagubiona paczka zostanie zgłoszona jako taka dopiero po przeprowadzeniu dochodzenia i nie znaleziono niczego w żadnym z możliwych magazynów. Może upłynąć trochę czasu, zanim firma uzna Twoją paczkę za utraconą. Ten okres naprawdę zależy od firmy kurierskiej odpowiedzialnej za usługę wysyłki. Zwracając się bezpośrednio do firmy kurierskiej, która wykonała usługę, możesz otrzymać informacje o szacowanym czasie oczekiwania. Firma kurierska postara się zlokalizować Twoją paczkę w jednym ze swoich magazynów i dostarczyć ją do Ciebie.
Aby było to możliwe, musisz poinformować firmę, którą zarezerwowałeś usługę, jak tylko zauważysz, że coś jest nie tak w systemie śledzenia. W przypadku, gdy przesyłka została dostarczona pod niewłaściwy adres, firma kurierska spróbuje ją odzyskać. Generalnie system śledzenia pokazuje nazwisko osoby, która podpisała się w momencie dostarczenia paczki.

Warto ustrzec się przed takimi sytuacjami wykupując dodatkowe ubezpieczenie. Jego cena jest rożna w zależności od przewoźnika. W przypadku cennika FedEx taka usługa kosztuje raptem kilka złotych.Jeśli mieszkasz we wspólnym domu, mieszkaniu lub w pobliżu innych domów, powinieneś sprawdzić, czy paczka nie została dostarczona do sąsiadów. Przesyłka kurierska na pewno się odnajdzie. Potrzeba jednak na to czasu.

Redakcja FairWeb