Kubki z nadrukiem zamiast wizytówek

Gadżety reklamowe są środkiem dotarcia do klienta. Pomagają w budowaniu i utrzymywaniu świadomości marki. Ale mogą być także z powodzeniem wykorzystywane w celu przekazania potencjalnym lub obecnym klientów danych teleadresowych przedstawiciela firmy.

Czy w związku z tym gadżety reklamowe mogą zastępować wizytówki? Sprawdźmy to na przykładzie kubków z nadrukiem.

Kubki z nadrukiem są bardziej trwałe

Jakie zalety gadżetów reklamowych sprawiają, że są one lepszym rozwiązaniem niż wizytówki. Zacznijmy od trwałości. Kubki z nadrukiem i inne gadżety reklamowe są zdecydowanie bardziej trwałe niż kartoniki z nadrukowanymi danymi, które niezwykle często się niszczą. Noszenie wizytówek w kieszeniach, torebkach sprawia, że stają się one mało estetyczne. A jeśli wizytówka przypadkiem trafi do prania razem z ubraniem – staje się bezużyteczna

Dodatkowo kubki z nadrukiem nie gubią się tak często jak wizytówki. A to też ich istotna przewaga.

Kubki z nadrukiem są bardziej ekologiczne

Kolejny fakt. Wizytówki są mało ekologiczne. Przede wszystkim dlatego, że są produkowane masowo. I bardzo często niewykorzystywane. Zmiany stanowisk, zmiany logo firmy – wszystko to powoduje potrzebę wyrzucenia całej sterty niewykorzystanych wizytówek. Kubki z nadrukiem nie są aż tak masowe. Dlatego ich negatywny wpływ na środowisko jest mniejszy.

Nieekologiczny jest także materiał, z którego wykonane są wizytówki. Wprawdzie coraz bardziej popularne są te wykonane z papieru pochodzącego z recyclingu, ale nadal stanowią zdecydowaną mniejszość. W przypadku kubków z nadrukiem sytuacja wygląda zupełnie odmiennie. Są zdecydowanie bardziej ekologiczne i ich wybór jest dowodem na troskę o środowisko naturalne.

Wizytówki są tańsze niż kubki z nadrukiem

Dochodzimy do jedynej chyba przewagi wizytówek – ich produkcja jest tańsza niż produkcja kubków z nadrukiem lub innych gadżetów reklamowych. Za cenę jednego kubka można wyprodukować kilkadziesiąt kartek z logo firmy i danymi teleadresowymi. Zwiększa to potencjał dotarcia do dużej grupy odbiorców. Tylko czy wizytówka sprawi, że przedstawiciel firmy zostanie zapamiętany?

Kubki z nadrukiem lub inne gadżety reklamowe budują świadomość marki w zdecydowanie skuteczniejszy sposób. I dlatego czasem skupić się na mniejszej grupie potencjalnych klientów, ale w lepszy sposób rozpocząć relację. To na pewno zaprocentuje w przyszłości i będzie źródłem dodatkowych przychodów dla firmy.

Podsumowanie, czyli co wybrać?

Gadżety reklamowe są w stanie skutecznie zastępować wizytówki. Czy w związku z tym należy wszystkie wizytówki zastąpić np. kubkami z nadrukiem? Oczywiście, że nie. Należy jednak pamiętać, że wizytówki nie muszą być jedynym nośnikiem danych teleadresowych.

Warto włączać gadżety do ogólnego systemu komunikacji z klientem. Warto też wykorzystywać je podczas targów branżowych lub innych eventów. Warto również je wręczać nowo pozyskanym klientom. Oczywiście należy pamiętać o umieszczaniu na nich danych teleadresowych – numeru telefonu, adresu e-mail lub adresu strony www firmy. Wtedy poza aspektem reklamowym będą także pełnić funkcję informacyjną.

Redakcja FairWeb

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *