Jak zacząć prowadzić bloga firmowego? 5 wskazówek na początek!

Chyba każdy z nas dokładnie wie, jak duże znaczenie ma marketing internetowy i aktywna obecność firmy w sieci oraz mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest. Kanały te mogą nas jednak nieco ograniczać. Jeśli zależy nam na przekazywaniu swoim klientom specjalistycznej wiedzy, warto oczywiście rozważyć prowadzenie blogów firmowych. Takie miejsca są bowiem cennym źródłem informacji, o których osoba mało związana z danym tematem, może po prostu nie wiedzieć. Sukces zależy tutaj jednak od bardzo dokładnego przygotowania. Jakiego? Co należy zrobić w pierwszej kolejności? Jak prowadzić takiego bloga? Sprawdź!

I. Zastanów się nad główną tematyką

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad główną tematyką bloga firmowego. Oczywiście w większości przypadków będzie ona zależna od produktów oferowanych przez dany sklep internetowy. Blog butiku odzieżowego aż prosi się o to, by skupiał się głównie na modzie oraz wizerunku. W przypadku mebli najrozsądniejszym wyjściem będzie natomiast tematyka wnętrzarska. Pamiętaj jednak, by postawić na to, na czym znasz się najlepiej. Wtedy wszystkie teksty będą miały o wiele większą wartość. Postaraj się także wbić w pewną lukę. Być może masz jakiś ciekawy pomysł, który nie został jeszcze zrealizowany przez żadną firmę? Wtedy szansa na wybicie się z tłumu jest o wiele większa!

II. Sprawdź, czego szukają Twoi odbiorcy

Po określeniu głównej tematyki postaraj się poszukać informacji na temat tego, czego oczekują Twoi potencjalni odbiorcy. Jak to zrobić? Możesz przeszukać sieć, innego blogi czy fora internetowe. Warto również posłużyć się specjalistycznymi narzędziami, które zdecydowanie ułatwiają poszukiwanie tematów niszowych. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest także zapytanie klientów wprost, czy chcieliby się dowiedzieć czegoś konkretnego. W tym celu warto np. zorganizować ankietę w mediach społecznościowych. Może w ten sposób okazać się, że odbiorcy oczekują od Ciebie czegoś całkowicie innego, niż początkowo myślałeś. 

III. Zadbaj o regularność

Aby blog firmowy odniósł sukces, oczywiście należy prowadzić go regularnie. Nie możesz niestety pozwolić sobie na publikowanie treści tylko raz na jakiś czas. Najlepiej zadbać o to, by na stronie pojawiały się nowe artykuły przynajmniej raz w tygodniu. Stali czytelnicy będą bowiem w ten sposób wiedzieli, że mogą odwiedzać to miejsce często i za każdym razem znajdą tam coś innego.

IV. Pisz z sercem

W pisanie artykułów czy wpisów blogowych zawsze należy wkładać serce. Jest to oczywiście zdecydowanie łatwiejsze, jeśli dany temat jest twoją pasją i masz specjalistyczną wiedzę z danej dziedziny. Skupiaj się zatem głównie na treściach, które są twoimi konikami. A co, jeśli twoi klienci oczekują artykułu na temat, który jest ci znany dość słabo? W takiej sytuacji lepiej go nie pisać lub poprosić o pomoc kogoś, kto naprawdę wie więcej. Może okaże się, że ktoś z twoich pracowników jest właśnie ukrytym specjalistą w tej dziedzinie?

V. Nie daj się wkręcić w zbyt duży profesjonalizm

Nawet jeśli jesteś specjalistą w danej dziedzinie, pamiętaj, że Twoi czytelnicy raczej są początkujący w danej tematyce. Pisząc artykuły, nie możesz zatem używać zbyt dużej ilości specjalistycznych zwrotów, które mogą być niezrozumiałe dla przeciętnego Kowalskiego. Gdy ich użycie jest konieczne, musisz zadbać o wytłumaczenie. Nie daj się zatem wkręcić w zbyt duży profesjonalizm. Twoja specjalistyczna wiedza musi zostać przekazana innym w bardzo zrozumiały i prosty sposób. Wykorzystaj do tego infografiki, rysunki, słowa – wszystko, co tylko możesz!

Redakcja FairWeb

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *