Linki w procesie pozycjonowania
Data publikacji 17 czerwca, 2020Na początku historii internetu na zamieszczanych w sieci stronach linki służyły do przeglądania zawartości. W obszarze zasobów strony, jeśli miała więcej niż jedną odsłonę, funkcjonowały odsyłacze z menu do poszczególnych miejsc serwisu.
Linki w procesie pozycjonowania – jaką rolę pełnią?
Z biegiem czasu, kiedy pojawiły się przeglądarki, linki zyskały nową wartość. Mogły łączyć różne miejsca sieci bez konieczności budowania nowych domen. Linki zewnętrzne zaczęły spełniać funkcje probiercze. Na ich podstawie wyszukiwarki oceniały wartość strony. Ilość linków wywołujących treść na stronie docelowej była miarą popularności serwisu.
Link pozycjonujący stał się narzędziem w rękach pozycjonerów służącym do manipulowania pozycja na liście wyszukiwania. Wielu skuszonych możliwościami chwytało się i chwyta do dziś sposobów nie do końca etycznych i niepochwalanych przez przeglądarki. Przez to wiele stron wypada z indeksacji i traci swą szansę na zaistnienie w przestrzeni publicznej.
Linki pozycjonujące, jeśli są respektowane zasady dobrych praktyk, są idealnym narzędziem do promocji strony w wynikach wyszukiwania SERP.
Jak zdobywać linki? Możliwości jest naprawdę sporo. Najlepszym poleceniem są dobre treści na stronie. Poradniki są tą formą opracowania treści, której poszukują internauci. Linkowanie do zasobów popularnych wśród rzeszy zwolenników jest wskazanym działaniem w procesie pozycjonowania.
Wzmacnianie pozycji strony
Opracowania statystyczne i wszelkiego rodzaju podsumowania wywodzące wnioski ze zdarzeń cyklicznych są chętnie czytane, cytowane i linkowane. Dlatego tam też warto umieszczać linki wzmacniające pozycje strony.
Ogólnie media społecznościowe leżą w centrum zainteresowania pozycjonerów. Social media dają wiele możliwości poprzez szereg narzędzi używanych w content marketingu, które nie tracą popularności, a wręcz przeciwnie.
Natomiast do sprawdzania skuteczności linków używa się narzędzi. Popularnym rozwiązaniem jest stosowanie konsol dostępnych online od Google. Moc linków pozycjonujących można również sprawdzić, wykorzystując płatne wersje portali diagnostycznych. Udostępniają one aplikacje do oceny linków na zasadzie użycia w wersji SaaS.
Zobacz więcej na worldpromocja.pl